Wednesday, July 24, 2013

Tazkirah ramadhan malam ke16

Puasa ini bermula sejak zaman nabi musa ketika baginda berada dibukit tursina untuk menerima wahyu. Dari situlah bermulanya ibadah puasa itu dan sehinggalah kepada Nabi Muhammad saw dan terus dijadikan ibadah dalam agama islam.

Perkembangan islam yang begitu pesat didunia sekarang ini, menjadikan musuh2 islam bertambah dengki dan cuba menjatuhkan islam dengan cara apa sekalipun. BEGITU yang berlaku ditimur tengah dimana islam ditindas begitu rupa seperti yg berlaku di syria dan juga di mesir. Tujuan yahudi dan nasrani berbuat demikian adalah untuk menangkis kebangkitan islam yang semakin menjadi2 diseluruh dunia.

Fenomena syiah yang melanda dunia amnya dan juga malaysia khasnya sudah menjadi barah yang perlu dibenteras. Kerisauan virus2 syiah ini amat ditakuti akan berjangkit kepada anak2 kita. Ajaran syiah yang pelik dan merbahaya ini begitu ditakuti kerana puak2 ini mampu membunuh tanpa usul periksa atas kerana perbezaan akidah yang amat lain sekali.

Yahudi,kristian dan syiah adalah fahaman yang sama sesatnya. Mereka mereka2 kitab2 Allah serta menyangjung akan perkara2 tidak ada nasnya seperti org kristian menganggap isa itu anak tuhan seprti golongan syiah menganggap ali,fatimah dan husien itu tuhan. Ini adalah fahaman yang amat mernahaya dan kita wajib menjauhi fahaman extreme ini yang amat jijik dan menakutkan.

Walaupun pelbagai dakyah dan ancaman dikenakan kpd islam, perkembangan islam tetap menjadi fenomena diseluruh dunia. Allah tetap memberi hidayah kpd insan2 yg terpilih walaupun diancam bunuh dan sebagainya. Islam tetap mnjadi pilihan terbaik umat manusia untuk dianuti. Ini kerana untuk menyelami islam itu perlukan ilmu dan islam itu berdiri atas ilmu. Tanpa ilmu itu, iman seseorg itu pasti berbeza dgn iman2 muslim yg lain.

Oleh itu islam tidak menindas penganutnya tanpa usul periksa, segalanya Allah turunkannya dengan iringan ilmu agar setiap ibadat itu mempunyai sandaran yg menguatkan taraf iman kita pd Allah.

Semoga kita diberkati dalam setiap amalan kita dibulan rsmadhan yg mulia ini.

0 comments:

Post a Comment